TEAM'S DE'LEOPARD BORNEO

sebuah group anak anak jati borneo (sabah & sarawak ) yang dinamakan Team's De'leopard Borneo..group ini merupakan salah satu wadah atau laman sosial bagi mengeratkan hubungan silaturahim di antara anak-anak jati borneo yang merantau jauh di tanah malay semanjung..hubungan kekeluargaan di tanah semanjung sangat diperlukan untuk berkumpul bersama-sama dalam pelbagai perayaan dan aktiviti sosial amnya..ramai warga anak jati borneo yang berada di tanah semanjung samada yang berkerja mahupun yang sedang melanjutkan pelajaran..jadi group ini ditubuhkan sebagai medan perhubungan dan berintraksi antara satu sama lain tanpa mengira bangsa dan agama..group ini juga bebas daripada sebarang kegiatan jenayah atau sama waktu dengannya..apa yang penting Hidup 1 Borneo yang harmoni..jadi sama-sama lah kita eratkan hubungan silaturahim..

Monday, April 16, 2012

BORNEO HORNBILL FESTIVAL KUALA LUMPUR(MALAYSIA) 2012(7 JULY)- COUNTDOWN !!!

BORNEO HORBILL FESTIVAL 2010-Kumang Beauty Pageant GAWAI

(P/S:DONT MISS BORNEO HORNBILL FESTIVAL KUALA LUMPUR(MALAYSIA) 2012 7 JULY)



Ini adalah ranks Kecantikan Etika Sarawak semasa FestivalKenyalang 2010 anjuran Warisan Sarawak Kuala Lumpur (24JULAI 2010) di Pusat Pelancongan Malaysia, MTC Jalan Ampang,Kuala Lumpur.
Pertandingan kecantikan terdiri daripada 3 kategori yangdibahagikan mengikut kumpulan etnik peserta.
1) Kumang Iban
2) Kumang Bidayuh
3) KELIGIT ORANG Ulu
Biasanya, ini walaupun telah menganjurkan setiap tahun, diSarawak Borneo semasa Festival Penuaian,
'Kumang Gawai' (secara literal Kecantikan Ratu Pesta Menuai).

Pada zaman purba, ia dipercayai bahawa Kumang memiliki kuasamistik dan ia telah berkata bahawa dia adalah sulung paling adilbahawa dia telah menawan hati putera itu, 'Keling'. Kumang adalahimpian setiap orang, dia Dewi domestik. Dia boleh menenun 'Pua Kumbu Pua Kumbu' dan dia mampu untuk mengendalikan kerja-kerja rumah dan ia adalah setiap impian ibu bapa bahawa anak perempuan mereka akan mempunyai kualiti yang baik Kumang.

Peserta-peserta untuk 3 kategori ..


The close up pictures of the contestants that used to judge for subsidiary title Miss Photogenic.


                               Last year winners..the crowning moment for 2010 beauty queen.


KELIGIT ORANG ULU Winner







No comments:

Post a Comment